Copywriting i SEO copywriting
Copywriting - co to takiego?
Czy jak wiele osób prowadzących działalność próbowałeś samodzielnie napisać tekst na swoją stronę www, ulotkę, blog lub na przykład opisać produkty w sklepie? Nie jest to łatwe, prawda?
A może z zapałem zacząłeś pisać bloga, ale ilość obowiązków nie pozwoliła Ci na regularne posty i blog nie jest aktualizowany od dłuższego czasu?
Copywriter pisze teksty na strony www, ulotki, foldery, wymyśla hasła reklamowe, pisze blogi i artykuły eksperckie, a nawet treści do social media. Robi to w taki sposób, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy, a przez to zachęcić do skorzystania z Twoich usług lub zrobienia zakupów, w Twoim sklepie.
Czy zastanawiałeś się, dlaczego niektóre strony www czy artykuły przyciągają Twoją uwagę i sprawiają, że chcesz czytać dalej? Bardzo często jest to zasługa dobrego copywritera, który nie tylko dba o jakość tekstów, ale także o ich regularną publikację, na przykład na blogu firmowym.
Pamiętaj, że bardzo często strona internetowa to pierwszy kontakt Twojego potencjalnego klienta z Twoją firmą, dlatego bardzo ważne jest jakie zrobisz wrażenie.
Co więcej, pisząc tekst, który przyciąga uwagę i jednocześnie zawiera słowa kluczowe wybrane dla Twojej firmy (działalności), copywriter pomaga Ci pozycjonować się w wynikach wyszukiwania Google, a przez to wyprzedzać konkurencję, co nazywamy SEO Copywritingiem.
SEO Copywriting - co to takiego?
Z definicji SEO Copywriting to wszystkie treści pisane w taki sposób, by poprawić widoczność witryny w wyszukiwarce. Jest to, jak sama nazwa wskazuje, połączenie wysokiej jakości copywritingu (contentu); czyli unikalnych, merytorycznych, interesujących tekstów, dotyczących konkretnej tematyki z optymalizacją artykułu pod konkretną frazę. Dlaczego seo? Ponieważ tak zoptymalizowany artykuł ma pozycjonować stronę.