REKLAMY ADS

Co to jest reklama Google Ads?

Ads to reklama płatna w wyszukiwarce Google.
Reklamy takie pojawiają się na samej górze wyników wyszukiwania, nad wynikami organicznymi (w liczbie trzech) oraz po bokach.
Te reklamy są lekko podświetlone.
Załóżmy, że masz już sklep lub stronę internetową na której oferujesz swoje usługi. Strona prezentuje się ładnie, być może nie mało za to zapłaciłeś. Umieściłeś na niej zdjęcia swoich produktów/ usług, sporo napracowałeś się nad treścią, dodałeś opisy i zdjęcia. Masz też dobrze brzmiącą domenę. Nic, tylko zatrzeć ręce i czekać na klientów. No właśnie i tu stajesz przed pierwszym problemem... Jak klienci trafią na moją stronę? W jaki sposób dowiedzą się o moim sklepie, produkcie, usłudze? Drukujesz wizytówki, rozdajesz ulotki, wieszasz baner reklamowy, robisz mailing, czyli tworzysz (kupujesz) bazę adresową potencjalnych klientów i ślesz do nich maile z ofertą. W końcu słyszysz coś o pozycjonowaniu stron internetowych (SEO). Szukasz firmy, wybierasz najlepszą i... dowiadujesz się, że wyniki będą, ale trochę to potrwa... (w zależności od branży od kliku, do kilkunastu miesięcy).
Ale Tobie przecież zależy na czasie! Sklep gotowy, magazyn pełny, ale koszyki wciąż puste czekają na klientów.
I tu właśnie rozwiązaniem dla Ciebie jest program reklamy online firmy Google, czyli Ads!

Na czym polega reklamowanie się poprzez platformę AdWords?

Polega to na wyświetlaniu się Twoich reklam w wyszukiwarce google, po wpisaniu przez użytkownika (potencjalnego klienta) w tę wyszukiwarkę frazy, słowa związanego z Twoją branżą, oferowaną usługą lub produktem.
Na pewno szukałeś kiedyś czegoś w wyszukiwarce Google i w okienku wpisywałeś słowo, lub kilka słów związanych z szukanym przedmiotem. Po kliknięciu "szukaj" Twoim oczom ukazały się wyniki wyszukiwania. Pewnie zwróciłeś również uwagę na to, że wyniki na górze (i dole) są lekko podświetlone.
To właśnie są reklamy AdWords, czyli linki sponsorowane!

Jakie korzyści płyną z kampanii reklamowej Google Ads?

  1. Natychmiastowy efekt - reklamy są wyświetlane od razu po zaksięgowaniu wpłaty na konto Google.
  2. Wybrana grupa docelowych odbiorców - reklamy są wyświetlane tym użytkownikom, którzy szukają Twojej branży poprzez wpisywanie fraz pasujących do Twojej oferty. Dzięki temu od razu trafiasz do potencjalnych klientów.
  3. Kontrola budżetu - sam decydujesz ile chcesz przeznaczyć dziennie na kampanie. Jest to możliwe dzięki ustawieniom stawek dziennych w kampanii.
  4. Możliwość wyświetlania Twoich reklam praktycznie w każdym miejscu na świecie.
    Kto powiedział, że sprzedaż w sklepie internetowym ma dotyczyć tylko Polski? Rozszerz swój rynek i reklamuj się za granicą.
    Jeśli natomiast prowadzisz firmę usługową tylko w swoim mieście ogranicz reklamy tylko do swego regionu. Po co klienci z Krakowa mają oglądać reklamy Twojego gabinetu w Gdańsku?
  5. Możliwość emitowania reklam o wybranej porze dnia, tygodnia, miesiąca.
  6. Pełna kontrola - reklamy możesz wyłączyć w dowolnym momencie, o dowolnej porze i uruchamiać je np. w okresach zwiększonego popytu na Twój produkt lub usługę np. tylko wieczorami.
  7. Wiesz za co płacisz - płacisz tylko za kliknięcia w Twoją reklamę. Wyświetlanie reklam jest bezpłatne.